August 14, 2005

بدون شرح
شرق آنلاین-۲۲ مرداد ۱۳۸۴

در حالى كه كمتر از ۱۰ روز از آغاز دوره رييس جمهور جديد مى گذرد فعاليتهاى سياسى انصار حزب الله به عنوان يكى از تشكلهاى حامى دولت نيز وارد فاز جديدى شده است .
اين فعاليتها با سخنان يك عضو شوراى مركزى انصار حزب الله آغاز شد كه هفته گذشته در جلسه هفتگى خود به بسط «رسالت حزب الله در دولت عدالت» پرداخت.
صادق اشك تلخ در اين رابطه گفت: «در دوم خرداد يك شعار محورى به نام عدالت مطرح شد ولى اين افتخار نصيب حزب الله بود كه در همان سال بر شعار محورى عدالت تاكيد داشتند. طى ۸ سال اخير شاهد روز هاى سختى براى اسلام و انقلاب بوديم اما به يارى خداى متعال در يك مبارزه نفس گير در سوم تير ماه وعده خدا به ثمر رسيد. انتخابات رياست جمهورى تقابل دو انديشه بود. يك گروه به خدا اعتماد كردند و يك عده به پول و پارتى و غيره. وقتى اولياى الهى در قم شش ماه قبل از انتخابات به احمدى نژاد گفتند خداوند قلوب مردم را به سمت شما هدايت خواهد كرد، حال خاتمى و هاشمى هرچه تقلا كنند اثرى ندارد و مردم دست رد بر سينه آنها زدند.»
وى پيروزى احمدى نژاد را به انقلاب ۵۷ تشبيه كرد و تنفيذ او را «واقعه غدير» ناميد و در پايان تقارن رياست جمهورى احمدى نژاد با ماه رجب را غير طبيعى ندانست و تاكيد كرد تقارن دولت احمدى نژاد كه شعارش عدالت است با اسوه عدالت حضرت على (ع) تصادفى نيست و نشان مى دهد اين دولت آميخته با معنويت است.
انصار حزب الله نه تنها جلسه هفتگى خود را برگزار كرد، بلكه دو بيانيه تفصيلى و پاسخ به منتقدان خود را نيز در دستور كار قرار داد.
اين گروه سياسى «استقرار دولت جديد و تكميل حلقه مفقوده در زنجيره انقلاب اسلامى» را «پديده اى بسيار مبارك» دانست و از دو ويژگى «عزت اسلام» و «ذلت نفاق» به عنوان راهبرد اساسى اين دولت در عصر غيبت نام برد.
انصار حزب الله با حمله شديد به دو دولت گذشته و متهم كردن آنان به «مبارزه و ستيز با اعتقادات اصيل دينى مردم»، اعلام كرد: «اينك وقت آن رسيده تا در پناه هوشيارى مردم با دستان پرتوان حزب الله، شرنگ تلخ ذلت و رسوايى به كام نفاق ريخته شود تا از كج راهه ستيز با خدا و مومنان بازايستند و يا به سرنوشت محتوم خود گرفتار آيند.»
آنان سپس به نقد برخى روزنامه نگاران كه نامى از آنان برده نشده پرداختند: «ژورناليسم منافق، اين خنياگر عصر مدرنيته، از اين پس در ميان مردم جايگاهى ندارد. گذشت آن دورانى كه هر رانده و مانده اى بتواند به مدد ثروتى نامشروع و يا سرمايه اى دزديده شده از بيت المال مردم فقير و گرسنه و پروانه اى فراهم آمده از رانت هاى نامشروع قدرت و پنهان شدن در پشت نقاب فريبنده مردم گرايى ادعايى، برعليه انقلاب «مسجد ضرارى مدرن» ايجاد كند و از اين سنگر غصبى با دسيسه و نفاق، بر عليه ارزش هاى انقلاب و حاميان راستين آن بتازد.»
اين تشكل به نقد برخى هنرمندان نيز پرداخت و از دستگاه قضايى خواهان برخورد با اين دو حوزه شد و حتى «وزارت اطلاعات» را نيز به حضور برخى نيرو هاى «مرموز نفاق» در اين وزارتخانه متهم كرد.
انصار حزب الله خطاب به هواداران خود گفت : «توصيه موكد ما به تمامى برادران و خواهران و به ويژه پيشتازان و انصار و ياران حزب الله در سراسر كشور شناسايى دقيق عوامل و عناصر نفاق و معاندانى است كه تاكنون با گفتار و رفتار خود عملاً به عنوان شريك جرم اين توطئه ها محسوب شده اند
اين بيانيه آنچنان راديكال به نظر رسيد كه واكنش سيد احمد خاتمى عضو جامعه مدرسين، محمدرضا باهنر نائب رئيس مجلس و حتى عباس سليمى نمين از هواداران محمود احمدى نژاد را در پى داشت كه البته اين تشكل هم سكوت پيشه نكرد و پاسخ گفت.
انصار حزب الله بيانيه دومى نيز در رابطه با «راه اندازى چرخه سوخت هسته اى» صادر كرد .
در اين بيانيه آورده است: «ما معتقديم راه اندازى چرخه سوخت، اقدامى انقلابى و شجاعانه در راستاى دفاع از حقوق حقه ايران اسلامى است. از اين رو رد كردن قطعنامه استكبارى سه كشور اروپايى- كه با فشار آمريكا در جلسه سران حكام آژانس انرژى اتمى مبنى بر تعليق دوباره «يو سى اف» اصفهان تصويب گرديد- موضعى سازش ناپذير و مورد حمايت همه جانبه ما است.»

No comments: