December 5, 2006

نکته

ظاهرا بعد از آن ترافیک وحشتناک رادیو و تلویزیون و روزنامه ها شروع کردن به فحش دادن به شهردار
من اما این جا می خوام از آقای شهردار دفاع کنم. هر چند که انتقاداتی هم بهش دارم اما در این مورد دلم می خواد به همهء اونایی که کور بودن و ندیدن یه تلنگری بزنم.
دو سه روز قبل از برف جمعه شب، سطل های شن و نمک شهرداری بیش تر جاها نصب شده بود. اون شب کذا ما رفتیم پارک طالقانی رفتنی حقانی کمی لغزنده بود ولی موقع برگشتن حدود 12:30 بود شن و نمک ریخته بودن و حقانی اصلا شلوغ نبود. توی ملاصدرا هم کلی کارگر نارنجی پوش شهرداری بود.
حالا سوال اساسی توی اون ترافیک وحشتناک که چمران شمال و صدر خیلی جاهای دیگه فقط شده بودن پارکینگ ماشین شهرداری چه طوری باید خودش رو می رسوند مراکز اصلی ترافیک؟ یه کم انصاف چیز بدی نیست.
(در ضمن ما چون مسیرمون رو به جنوب بود فقط نیم ساعت توی ترافیک بودیم ولی چمران شمال رو از خروجی ملاصدرا دیدیم که تا چشم کار می کرد ماشین ها ایستاده بودن) خلاصه در این مورد بنده حق رو می دم به شهرداری نه به کسایی که دور نشستن و می گن لنگش کن.
حالا هم که یکی داره کار می کنه و ادای شهردار مادلن بودن رو در نمی یاره نمی دونم چرا دولت فخیمه و سیما و صدا و ابواب جمعی شون چوب لای چرخش می ذارن.

پ.ن. در مورد مودب بودن باید خدمت شخص بی نام عرض کنم، این جمله برمی گرده به دولت فخیمه و صدا و سیما و با کسی کاری نداره. در ضمن من دیگه ازم گذشته ادبم همینی هست که می بینید. لقمان هم نیستم.

9 comments:

Anonymous said...

نمی دانم مشکل از نحوه حرف زدن تان است یا فکر کردن تان. به هر حال جالب است: کسانی که به اندازه ی حضرت عالی نکته بین نیستند و کسانی که تصادفاً در مسیرشان از آن سطل ها نبوده "کور بودن" که ندیده اند... موفق (و مؤدب) باشید.

Anonymous said...

ettefaghan man fekr mikonam moshkel e asli az rahnamaii o ranandegi boode, inke chetor be shahrdar chasbide, vaghe'an ajibe!!!

blog said...

می دونی من هم به این فکر می کنم. ولی فقط راهنمایی رانندگی رو هم مقصر نمی دونم. وقتی نود درصد ما فکر می کنیم راه فقط مال ماست و هی می پیچیم جلوی دیگران نتیجه این می شه که با یک کم برف، و فقط با یک گره اصلی یعنی همون چهارراه پارک وی کل شهر فلج می شه. البته این دفعه فقط شمال شهر فلج شده بود و چمران و صدر و مدرس ولی همین جوری پیش بره، به کل شهر هم می رسه. از یه زاویه دیگه هم می شه دید. اون هم این که انقدر تفریح کمه که وقتی یه کم برف می یاد همه ذوق مرگ می شن می ریزن توی خیابون ها و اصلا به بعدش فکر نمی کنن. خلاصه که از هر کجاش که درست کنی یه جای دیگه هست که بلنگه!

Anonymous said...

مؤدب بودن چندان ربطی به این ندارد که دارید در باره ی چه کسی حرف می زنید. این طور نیست؟ موفق باشید.

Anonymous said...

اي كاش از همه اونايي كه در اتوبانهاي شمالي تهران ساعتها در برف مونده بودند سؤال مي‌شد كه براي كار ضروري به سمت شمال مي‌روند، خانه‌شان آنجاست يا فقط براي برف بازي!!؟

Anonymous said...

mishe beporsam jenabeali khodetun kare zaruri dashtid ya az sare delkhoshi rafte budib barf bazi? va age bara barf bazi bude chera dame khune khodetun namundid o terafic ro ziyad kardin. hamun shab adamaye ziyadi ba bache to mashin ta 4 sobh birun budan.

blog said...

بی نام عزیز. من که گفتم من هم رفته بودم برف بازی ولی مسیر رفت و آمد ما به ترافیک نمی خورد. در ضمن دم در خونه مون برفی جمع نشده بود که بخواییم برف بازی کنیم! و این که خودم رو از دیگران جدا نکردم که چرا اونا اومدن و حق من بوده!

Anonymous said...

شهرزاد گلم اینکه می گی قالیباف می خواد کار کنه رو قبول دارم ولی به این فکرم که تهران با شهردار هایی که نمی خواستند کار کنند چه شکلی بوده؟
(من به برف کاری ندارم گرچه چهار ساعت وحشتناک در بین آن همه ماشین به خاطر 10 سانت برف گیر کردیم از یک جلسه ی کاری هم بر می گشتیم و مهمان مان پشت در خانه حوصله اش سر رفت برگشت!) ،اما من تهران امروز را تلی از زباله دیده ام دیروزش چگونه بوده؟چرا هر زمان از روز این همه تصاویر کثیف در کوچه و برزن می بینیم؟ برای این کار که شهرداری فرصت تردد دارد
میدانم که بعضی مردم پایتخت نشین هم
طرز زندگی اجتماعی فراموششان شده اما باز هم این از گناه بی برنامگی و سوء مدیریت در شهرداری کم نمیکند
با هزاران آرزو برای تک تک مان در هر موضع و مکان

Anonymous said...

1. کوبیدن قالیباف دلایل سیاسی هم داره، چون آدم کاری ایه و زوم هم کرده رو ریاست جمهوری.

2. من خودم 4 ساعت (به معنای واقعی کلمه) توی اون ترافیک گیر کردم. از اونچه که من دیدم، و با توجه به گزارشهایی که از رادیو شنیدم (از زبون خبرنگارهایی که داشتن می رفتن خونشون و گیر مرده بودن، و اونقدر خودشون قاط زده بودن که در پوزیشن حب و بغض وطرفداری نبودن، اینو از لحنشون می شد فهمید) مشکل اصلی راهنمایی رانندگی بوده، چون زمین اصلاً مشکل جدی برای عبور و مرور نداشت.

3. تهران داره کم کم به یک پاکینک بزرگ، لوله بخاری بزرگ، آشغادونی بزرگ، و چیزای بزرگ دیگه تبدیل میشه و تولید ماشین هم یکی از دلایل اصلیشه. یه مرد هم پیدا نمیشه جلوش رو بگیره. حتی احمدی نژاد که خیال می کنه خیلی انقلابیه. این موضوع هم نه تقصیر شهرداره، نه راهنمایی-رانندگی.